sâmbătă, 5 decembrie 2009

Diferente.

Aud tot mai des vorbindu-se despre prietenie. Aud tot mai des replici de genul 'O stii pe X ? E prietena mea cea mai buna. Dar pe Y il stii ? E ca fratele meu, prietenul meu cel mai bun.' Lumea ar trebui sa inteleaga si sa constientizeze ca cel mai bun prieten al tau esti chiar tu. Daca tu nu te gandesti la tine, nici dracu' nu o va face. Un prieten nu trebuie sa fie catalogat drept 'cel mai bun' doar pentru ca iti spune cate scobitori a folosit la cina sau cat a dat pe o caserola de mici.
Prietenul/a fals/a, prietenul/a invidios/oasa, prietenul/a trecator/oare, prietenul/a profitor/oare, 'PRIETENA' IUBITULUI, prietenul/a adevarat/a. Sunt doar cateva dintre subtipurile cuvantului 'prieten'.
Un prieten bun iti ofera confort, confidentialitate, ajutor. Scopul nu este de a cauta o persoana de incredere, ci de a gasi o persoana si de a te asigura ca merita sa iti fie alaturi.
Prietenia e un fel de loterie. In zilele de azi suntem influentati de filme sau reviste in care prietenia este prezentata ca un amestec de nebunie si indrazneala. Dar hai sa ne gandim putin la ceea ce insemna prietenia pentru bunicii nostri. Prietenia apropiata ( intre un baiat si o fata ) era ultimul pas inainte de a cadea in valtoarea pasiunii, a iubirii.
Nu vreau sa imi continui ideile fara sa trec in revista ceea ce inseamna pentru mine subtipul ' prietena iubitului'. Dupa aceasta trecere, de la prietenie sincera la o relatie de iubire patimasa, poti observa cum foarte usor iubitului tau ii va creste peste noapte popularitatea in randul fetelor, cum numarul prietenelor lui va creste considerabil, cum acestea vor deveni, implicit, 'prietenele' tale.
Propria experienta ma indeamna sa scriu post-ul asta. Era o relatie draguta, pana in momentul in care anturajul devenise majoritar feminin. Nu ma deranja foarte tare, pentru ca aveam INCREDERE. Pun suflet foarte repede si, odata cu asta, simt nevoia sa am si incredere, chiar daca uneori gresesc. Greseala ma face sa invat. Revenind... Dupa cateva zile, 'prietenele mele' m-au facut sa cred ca ele sunt exact ceea ce par. Dar nu era asa. Erau doar prietenele iubitului meu. Si acum sa fim seriosi : carui baiat nu i se urca la cap cand se vede cu o iubita si cu alte 4-5 tipe roind in jurul lui ?! Dar, din pacate pentru restul, doar una i-a furat cealalta jumatate de inima pe care nu i-o furasem eu ( cliseu de cacat - ma simt nevoita sa il folosesc ). Nu am plans, nu am suferit. Nu m-am simtit si nici nu ma simt inselata. Ma voi simti inselata atunci cand o sa port 24/24 semnul eternitatii pe inelarul mainii stangi. Ma voi simti inselata atunci cand voi stii ca sunt legata de cineva. Dar la 15 ani, pe cine sa inseli, cine sa te insele ?
A trecut. A fost o lectie de viata. Am invatat sa analizez si sa renunt la prieteniile din interes formate peste noapte si sa apreciez prieteniile nascute fara motiv, durabile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu